dinsdag 14 februari 2012

Valentijnsdag 2.0

Het was Valentijnsdag vandaag. De dag van het jaar die in het teken staat van liefde, geluk en romantiek. De dag van het jaar waarop sommige mensen hun best doen hun geliefde voor zich te winnen, sommigen hier te bang voor zijn, sommigen al een geliefde hebben en dat samen met hem of haar vieren, en sommigen (de meesten) alleen zijn en doen alsof het ze niks kan schelen. De dag die begon als een mooi idee maar vandaag de dag vooral een 'commerciele feestdag' van het hoogste niveau is waarop je doodgegooid wordt met advertenties en 'speciale aanbiedingen'. Voor mij was het geen bijzondere Valentijnsdag, maar ik hoop dat het voor enkelen van jullie wel zo was! Voor degenen onder ons die een relatie hebben, wil het nog wel eens een probleem zijn dat volgens een bekend filmcliché ieder koppel een 'eigen liedje' moet hebben. Mócht er iemand dit lezen die nog op zoek is naar zo'n liedje, dan heb ik wel een aantal suggesties die je je partner kan doen (die binnen mijn muzieksmaak vallen natuurlijk).

DIT is een liedje van een band die ik nog niet zo lang ken, genaamd I Am Kloot.


Ik heb ze leren kennen dankzij Phil (BEDANKT daarvoor Phil!). I Am Kloot is een band die tekst boven melodie zet in hun muziek. Normaal houd ik veel meer van muziek die het tegenoverstelde doet, maar bij I Am Kloot werkt het principe van 'muziek die de tekst begeleidt' zowaar voor mij. En op dagen als deze kan ik me heel goed voorstellen dat mensen graag naar muziek luisteren waarin iets moois verteld wordt.

Een ander liedje wat ik wel kan aanraden is DIT.
                                                                 |||
                                                                 |||
                                                                 ˅


Het is van Kasabian, een band die ik net zoals Phil al deed iedereen wil aanraden.

Ik kan mensen natuurlijk niet dwingen de liedjes te gaan luisteren die ik in deze tekstjes pleur, maar ik vind het idee van mijn favoriete muziek delen leuk, dus ja ^_^.

Iets anders over Valentijnsdag. Het was namelijk ontzettend grijs, donker weer vandaag, zoals bijna elke dag in Februari. Ik vroeg me dus vandaag af waarom Valentijnsdag halverwege fucking februari is. Want als er een dag van liefde en geluk zou moeten zijn, zou ik hem niet halverwege februari inplannen, al was het dan de verjaardag van de persoon op wie het gebaseerd is. Zelf zou ik een Valentijnsdag op 21 maart inplannen. De eerste dag van de lente, en ongeveer de dag waarop het weer van koud naar warm omslaat. Een dag waarop mensen vooruitkijken naar de lente, de bloemetjes en bijtjes, dat heerlijke gevoel van de zon die op je gezicht schijnt. Stel dat Valentijnsdag op 21 maart was, en de zon dan schijnt (want de kans dat de zon op 21 maart schijnt is veel groter dan de kans dat de zon op 14 februari schijnt), zouden de mensen die succes hebben gehad in de liefde op die dag, dan niet een nog veel mooiere dag hebben? En zouden de mensen bij wie dat niet het geval is, zich niet wat minder erg voelen op zo'n dag?

Nou ja, bij nader inzien, 21 maart schijnt de zon ook bijna nooit.
Maak er maar een Valentijnsdag op 21 juni van! Hoppa! Valentijnsdag vieren in 27 graden Celsius. Stuk beter dan op een grauwe dag in februari, toch?

(Toen ik dit laatste stukje schreef, over de datum waarop we Valentijnsdag vieren, was ik in een stuk minder serieuze stemming dan toen ik het stukje over Valentijnsdag en muziek schreef. Mochten mensen zich afvragen waarom ik opeens overging op een stuk losser taalgebruik, daarom dus.)

2 opmerkingen:

Laat je mening horen!
Blijf wel netjes, let op je taalgebruik, zaai geen haat. Spammen wordt niet op prijs gesteld.