zondag 12 februari 2012

Valentijnsdag!

Toen ik met het idee kwam om samen met Norbert in te vallen voor Laura's blog, zei een meisje meteen: "Oh, goed idee, dan kan je schrijven over wat jongens willen op Valentijnsdag!" En nu Valentijnsdag bijna is, dacht ik: "Daar reageer ik even op."
Ten eerste weet ik niet echt wat een stereotype jongen zou willen, voor Valentijnsdag. Ik ben niet echt een stereotype jongen. Ik zou niets hoeven, en ik denk dat veel jongens het daar mee eens zijn. Meestal zijn het jongens die dingen kopen voor meisjes. Ten tweede, ik weet niet wie je iets wil geven. En als je met iemand hebt, of iemand leuk vindt, dan weet je toch zelf wat je moet geven? Je weet toch zelf wat hij leuk vindt, wat hem blij maakt? En als jullie elkaar echt leuk vinden, dan hoeft hij je nog niet meteen te dumpen, als je hem niets geeft. Ik weet natuurlijk dat het daar niet om gaat, het is leuk om iets te geven aan iemand die je leuk vindt, dat snap ik. Hiermee hangt samen: Waarom willen we iets voor Valentijnsdag? Waarom hebben een voorwerp nodig, om onze gevoelens te uiten? Als cadeaus een relatie maken, dan is het geen relatie. Zoals ik gisteren al zei: "Waarom is het materialisme zo belangrijk?" Ik zou het persoonlijk veel romantischer vinden, als een lied voor me geschreven werd ofzo. ik weet niet, het is maar een idee. Maar dat laat zien dat je er echt moeite voor hebt gedaan. Want chocolade koop je gewoon even en dan ben je klaar. Nu mijn laatste en belangrijkste punt, waarom is er een Valentijnsdag? Waarom? Als je verliefd bent op elkaar, dan ben je toch altijd verliefd (tot de relatie ophoudt)? Er is toch niet 1 dag voor? Waarom een kaart zenden op een dag waarop ze het verwacht, waarom ben je niet gewoon origineel? Daarom had ik het idee om massaal 13 februari te vieren als Valentijnsdag. Als je met iemand verkering hebt, geef hem (of haar) dan op 13 februari een cadeau, en zet er een briefje bij waarop staat: "Ik vind je elke dag leuk, waarom zou er een dag voor moeten zijn?" Dat lijkt mij romantischer dan voorspelbare bloemen en chocolade. Natuurlijk, het is leuk, maar afgezaagd. Je verwacht nu dat te krijgen, dat hoort niet. Je hoort cadeaus niet te verwachten. Ik ben zelf eigenlijk nog nooit verliefd op iemand geweest, dus ik weet niet veel hiervan, maar ik ben wel een romanticus. Dus als ik verkering krijg, geef ik haar op 13 februari (of een andere dag) iets origineels cadeau. Een lied, of misschien iets anders. Want liefde is niet voor 1 dagje, liefde is (hopelijk) voor altijd, en liefde betekent geen cadeaus, maar dat je geeft om iemand. (denk ik, ik heb geen idee eigenlijk.)

Nog een band die bij dit onderwerp past: The Cure. The Cure heeft erg veel liefdesliedjes geschreven, en hun grootste hit, was "Lovesong", waarmee hij zijn vrouw ten huwelijk vroeg. Verder zingen ze nog over veel meer onderwerpen. The Cure wordt altijd als Emo beschouwd, maar daar ben ik niet mee eens. Ze zijn wel vaak negatief, maar het gevoel wat ze in hun muziek leggen, maakt het. Daarom is het een van mijn lievelingsbands. Deze eindquote komt uit het liedje "Just Like Heaven". Trouwens, let niet op het uiterlijk van de zanger. Hij trad eerst zo op, omdat hij erg nerveus was. Maar toen werd het zijn stijl, en hij heeft het zo gehouden.


I opened up my eyes
And found myself alone alone
Alone above a raging sea
That stole the only girl I loved
And drowned her deep inside of me

You
Soft and only
You
Lost and lonely
You
Just like heaven- Robert Smith (The Cure) 

1 opmerking:

  1. Nou ja, één reden waarom Valentijnsdag er is, is vanwege de commercie. Winkels verdienen er heel veel mee!

    Natuurlijk moet je ook buiten Valentijnsdag gewoon lief voor elkaar zijn, maar ik heb er niets op tegen als mensen het vieren.

    (wel leuk als jongens over dit soort onderwerpen bloggen, moet je vaker doen :))

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je mening horen!
Blijf wel netjes, let op je taalgebruik, zaai geen haat. Spammen wordt niet op prijs gesteld.