dinsdag 3 januari 2012

Postcrossing


Postcrossing, een geweldig leuk project. Ik zal jullie vandaag deze geweldige site laten zien! Met deze site kun je kaartjes versturen en krijgen, van en naar mensen over de hele wereld! Het is veel leuker dan via internet, een echt kaartje krijgen is zo veel leuker! Het is altijd veer een verassing and je je brievenbus openmaakt, en er zit een kaartje in! Dat maakt mij in ieder geval altijd blij. Sinds alles in dit tijdperk via internet gaat, is Postcrossing een leuke manier om het plezier van de echte kaartjes te behouden!
Het is heel erg simpel, makkelijk en veilig! Ik zal het uitleggen:
- Ga naar de website postcrossing.com
- Maak een account aan, en vul je gegevens in. Geen zorgen, je adres zal niet open en bloot op het internet staan.
- Om een kaart te ontvangen, moet je eerst verzenden. Als je niets hebt verzonden, zal niemand je adres kunnen zien, dus dat is volkomen veilig.
- Om een kaart te sturen, moet je een adres aanvragen. Op het moment dat je begint kun je 5 kaarten 'Traveling' hebben. Je kunt dus 5 adressen aanvragen. Dat doe je door te klikken op 'Send a postcard'. Je krijgt een adres van een willekeurig iemand.
- Bij het adres dat je krijgt, kun je het profiel van de ontvanger zien, en je krijgt een code. Het is heel belangrijk om deze code op de kaart te zetten! Als de ontvanger de kaart heeft, kan hij of zij de kaart registreren met deze code. Door de kaart te registreren bewijst dat als het ware dat jij een mens bent, en geen computer die alleen op adressen uit is.
- Zodra er kaarten van jou zijn geregistreerd, kun jij ook kaarten gaan ontvangen. Jij hoeft daar niets voor te doen, alleen zorgen dat je het juiste adres hebt ingevuld. Dan komen de kaarten vanzelf!
- Als je een kaart hebt ontvangen, ga dan naar 'Register a postcard'. Je vult de code in, en kunt een klein berichtje sturen. Je kunt dan het profiel van de verzender zien.
- Hoe meer kaarten je verstuurd, hoe meer je ontvangt. Het is dus niet zo dat als je een kaart hebt verzonden je kaarten blijft ontvangen.

Dat is het! Het lijkt misschien ingewikkeld, maar zodra je begint snap je alles. Ik ben er nog geen maand geleden mee begonnen, en ik heb al vier hele leuke kaarten ontvangen! Ik heb een paar dagen geleden weer een paar kaartjes de wereld in gestuurd.

Ook erg leuk: de Postcrossing zegeltjes! Bij de Bruna zijn speciale Postcrossing zegeltjes te krijgen. Je krijgt een velletje van 10 zegels: 5 naar de wereld, 5 naar Europa. Ook kun je een reischeque winnen! Het velletje kost volgens mij €8,30.

Ik hoop dat jullie ook gaan meedoen, laat me vooral je ervaringen weten! 
Happy Postcrossing! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat je mening horen!
Blijf wel netjes, let op je taalgebruik, zaai geen haat. Spammen wordt niet op prijs gesteld.