dinsdag 23 augustus 2011

Polaroid PoGo printer


Hoi!
Dit is mijn Polaroid printertje. Een geweldig ding! Een hele tijd geleden vertelde ik dat ik van mooie herinneringen houd, en daarmee ook van mooie foto's. Ik heb een boek waarin ik mijn herinneringen opschrijf, als ik op vakantie ga, of als ik leuke dingen beleef. Ik wil dat allemaal onthouden. Ik wil daarbij ook mooie foto's daarin plakken. Deze printer is daarvoor echt perfect! 
Ik was eerst een hele lange tijd van plan een Polaroid camera te nemen. Later kwam ik erachter dat er iets beters was, en meteen ook veel goedkoper. Dat was deze printer! Ik bestelde dit schatje nog voor de meivakantie, om in Litouwen mijn foto's uit te kunnen printen. Helaas was ik te laat, en kwam hij pas aan toen ik al weg was. Jammer, maar ik had hem (eigenlijk 'haar', ze is roze, haha) wel!


Hij is heel klein, en daarom heel erg handig om mee te nemen op reis. Ook is hij heel licht, ook erg praktisch. 


Het printen is heel erg makkelijk. Het kan vanaf een camera, maar ook vanaf een computer of laptop, als je maar bluetooth hebt. Met een camera gaat het bijna vanzelf. Je doet het usb snoertje erin, je kiest 'print', en dan komt er even later een van verassend goede kwaliteit foto uit het printertje! Het duurt niet lang, ongeveer een minuutje of zo. 
Met bluetooth hoef je alleen maar de foto te verzenden naar de printer. Dat kan dus ook vanaf je mobiel!


Dit zijn de pakjes waar de papiertjes inzitten. Het is een speciale soort papier, het inkt zit erin. Daarom hoef je geen inkt apart in de printer te doen! De papiertjes zijn zogenaamde 'Zink' papiertjes, Zero Ink. 
In één pakje zitten tien velletjes. Er kunnen in de printer maximaal tien velletjes, je vult de printer bij als alle velletjes uit te printer op zijn. Één pakje per keer dus. 
Bij de printer zit één pakje, de rest moet je er bij bestellen. Ze zijn niet erg duur, en je koopt ze in setjes van 30 of 70. 


Hier gaan de papiertjes in.


En daar komen ze er weer uit. 


De foto's zijn van goed formaat voor in een (reis/dag)boek, en van goede kwaliteit! De kleuren zijn niet perfect, er zitten wat tintjes groen en roze in, maar dat valt heel erg mee. Je kunt altijd de foto nog goed zien, en daar gaat het om.

Deze printer (vind ik zelf) is handiger dan de polaroid camera. Je kunt zelf kiezen of je een foto uitprint of niet. Als de foto mislukt is hoef je hem niet uit te printen, met een Polaroid camera is dat dan een verspilt papiertje. Ook heb je de foto altijd nog digitaal. 

De printer werkt met een accu, dus je kunt hem ook onderweg gebruiken. De accu laadt je op door de stekker aan te sluiten aan de printer. De stekker zit erbij, met een handige adapter die je ook in Groot-Brittannië kunt gebruiken. 

Al met al is dit een geweldig apparaatje! Zeker een aanrader.

Mijn roze printer heb ik hier besteld.
Hij is er ook in het zwart.
Klik hier voor de Polaroid website.  


Note: op het moment ben ik op vakantie, dus als je een vraag hebt duurt het even voordat ik kan antwoorden. Ik probeer te antwoorden als ik in een internetcafé kom, anders duurt het totdat ik thuis ben.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat je mening horen!
Blijf wel netjes, let op je taalgebruik, zaai geen haat. Spammen wordt niet op prijs gesteld.