dinsdag 12 juli 2011

Madame make-uploos

Een hele, bijzonder goede, fantastische, geweldige dag :D
We zijn allemaal mooi, om daar even mee te beginnen. Ik ben echt gek op make-up, maar niet als in: "Als ik veel make-up op doe ben ik niet meer lelijk". Dat is hoe veel te veel mensen make-up beschouwen, als een soort masker om lelijkheid te verbergen. Maar geloof me, dat werkt niet. Iedereen is mooi op haar/zijn eigen manier. Make-up is om alle mooiheden nét iets duidelijker te maken. Ik moet toegeven dat er veel meiden/vrouwen zijn die er met make-up beter uitzien, dat is ook wel logisch, maar het moet geen masker worden. Je moet het op de juiste manier dragen. Ook als je er goed uitziet, en je gelooft dat zelf niet, dan is dat aan je te zien. Je kunt make-up smeren zoveel je wilt, maar als je dat idee hebt dat je zo lelijk bent, zal dat niet werken. Je hoort zo vaak dat schoonheid van binnen uit komt (ga nu aub geen make-up eten), en dat is ook wel zo. Make-up is mooi, maar het kan ook té. Ik vind het heerlijk om af en toe compleet los te gaan met mijn 88-palette, maar dit doe ik omdat ik dat leuk vind, niet om mezelf te verbergen.




Eigenlijk gebruik ik niet zo vaak foundation, meestal alleen concealer op oneffen heden (op dit puntje geef ik het toe, kraters op je gezicht kun je beter wegwerken). Toch heb ik laatst een foundation gekocht om uit te proberen (eentje van Esssence). Een egaal gezichtje kreeg ik wel, maar daarna een enorme puistenaanval! Ik had daarvoor wat puistjes, maar  daarna zat ik echt compleet onder. Gelukkig dat ik niet naar school hoef. Ik heb nu ook al een week geen make-up op. Sinds een paar dagen ook geen mascara meer! Mascara is normaal bij mij toch wel een product dat ik echt gebruik, mijn wimpers zijn namelijk nogal licht. Nu wil ik niet zeggen dat ik zonder mascara lelijk ben, maar met vind ik mezelf toch wel een tikkeltje mooier. Ik ben gister gaan winkelen zonder een druppel make-up, geen concealer, geen mascara, niets. En weetje, zo erg is het niet.
Ik ben nou niet helemaal gestopt met make-up gebruiken, bij sommigen gelegenheden wil ik er echt goed uitzien, als ik bijvoorbeeld uit eten ga. Ook na de zomer weer naar school ga ik weer make-up dragen.
Mijn puisten zijn grotendeels verdwenen, mijn huidje houd ervan om niet onder gesmeerd te worden!

Dus om nog even samen te vatten: Make-up is leuk, maar als je denkt dat je lelijk bent zal het je niet mooier maken. Gebruik het niet als masker. Zonder make-up mag je er ook wel wezen! Ik wil nu niet ontkennen dat make-up je er niet beter uit kan laten zien, ergens is dit waar, maar dan moet je niet gaan geloven dat dit alleen door de make-up komt. Met make-up spelen is leuk. Jezelf een masker opzetten is niet de bedoeling.

Ik daag je uit, ga eens de deur uit als Madame make-uploos. Mensen gaan je niet aanstaren, echt niet! Ik was hier ook een beetje bang voor, maar ik heb gemerkt dat niemand je gek aan tuurt omdat je geen make-up op hebt. Je huidje mag ook wel wat rust gebruiken! Je bent niet lelijk, echt niet!

Madame make-uploos! 

Doeidoei!! xxxx <3

P.S. ik hoop dat mijn verhaal een beetje te volgen is, ik raakte ook de draad even kwijt. Ik ben geen ster in uitleggen, hihi :$ Ik vrees dat het verhaal een beetje vaag is geworden, sorry daarvoor! Ik zal er de volgende keer beter op letten :)
 

3 opmerkingen:

  1. Erg leuk stukje en het klopt ook helemaal!
    maar ik heb ik het verleden erg veel puistjes gehad( geloof me, mn hele gezicht zat onder) dit is door producten van Clinique en de pil wel veel minder geworden , maar hierdoor heb ik nog erg veel rooie vlekken op mn gezicht.
    zonder foundation de straat over is voor mij dus geen optie! maar ik ben het helemaal met je verhaal eens!xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Anna, de straat op gaan zonder foundation is wel een optie! Weetje, misschien zit je onder de puisten, ik weet niet hoe je eruit ziet, maar wat is het ergste dat kan gebeuren? Dat er een lading paparazzi over je heen komt, foto's van je gezicht maakt en in iedere krant zet? Nee, dat lijkt me niet. Ik snap dat je je onzeker voelt, maar het moet je niet van de straat gaan houden. Stel, in je straat komen ineens allemaal brandweerwagens, dan wil je natuurlijk wel even kijken (ik in ieder geval wel xD), en dat mag ook zonder foundation :D Niemand zal je uitlachen, er zal niets gebeuren :)
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk artikel! (ik lees het echt heel laat)
    Maar ik doe sowieso nooit make up op.. Haha

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je mening horen!
Blijf wel netjes, let op je taalgebruik, zaai geen haat. Spammen wordt niet op prijs gesteld.