zondag 3 juli 2011

Hoeraaa, we zijn klaar!!!

Jaa, ik ben klaar!! De toetsweek is afgelopen! Geen toetsen meer voor de rest van de zomer! Het is nu onofficieel zomervakantie! Ja onofficieel, vrijdag de 15e is het pas officieel de laatste dag. Vanaf nu gaan we eigenlijk niet echt meer iets doen. Morgen moeten we de boeken inleveren, donderdag hebben we een leuke strandwandeling, en vrijdag de 15e krijgen we onze eindrapporten. En dan is het ook gedag zeggen ("DOEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!! FIJNE VAKANTIEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!! *knuffel* IK GA JE MISSEN!!!!!!!! LOVE YOU!! We gaan wel heel vaak afspreken he?!" enz.) en natuurlijk heel blij zijn dat het officieel vakantie is. 7 weken lang geen lessen, geen toetsen, geen huiswerk, maar vakantie!




Dit wordt echt een top vakantie! Ik ga gezellig met mijn ouders en broer naar Duitsland (hopen dat ik niet besmet word met EHEC :S) en zoals elk jaar naar Texel! Ik kan me geen vakantie herinneren dat we niet naar Texel gingen, ik ben daar echt opgegroeid. We komen ook al 6 jaar in hetzelfde huisje, elk jaar mogen we het huren. Dat huisje is eigenlijk niet meer te huur, de familie gebruikt het alleen voor familie en vrienden (muwhaha), maar wij zijn altijd welkom :) Het huisje is 1 minuutje fietsen van een manege, en natuurlijk ga ik daar ook weer heeeel vaak heen! Ik verlang  nu al weer naar de heerlijke strandritten, lekker over het strand galopperen op de allerliefste Stratus (mijn schatje). En ook lekker door de duinen en het bos, heerlijk!
In Duitsland wordt het ook geweldig! We gaan naar hetzelfde huisje als vorig jaar, toen we daar voor het eerst waren. Wij waren daar de allereerste gasten :) Het ligt vlakbij een heel groot meer, met uitzicht op de Duitse Alpen. Je kunt daar ook zwemmen! Helaas was dat niet gelukt vorige zomer, toen was het te koud.. We hadden we een bootje gehuurd, voor een half uurtje. Nu zijn we van plan een bootje te huren voor anderhalf uur. Een kwartiertje naar een afgelegen plekje varen, en daar een uurtje lekker dobberen en genieten van de natuur. Lekker in de zon, het water dat het bootje zachtjes op en neer wiegt... Echt om een gedicht over te schrijven :) *zwijmelzwijmel*
Ja, een leuk babbelementje (leuk woordje he?) over de vakantie, maar dat moet nog allemaal komen. Ik heb de tijd tussen dit bericht en het vorige bericht ook weer heel veel gedaan. Ik heb verassend goede cijfers gehaald in de toetsweek! Toen in mijn cijfer voor frans zag was ik echt in shock. Een 9,1!!!!!!! Goed he :) Ik had ook wel erg mijn best gedaan, hihi :) Voor biologie was het nog erger, een 9,4. Maar biologie is ook mijn lievelingsvak (AHUM *nerd* haha), ik vind het wel leuk om eerlijk te zijn :) En het beste: ik heb helemaal geen spiekbriefjes gebruikt! Alles helemaal zelf geleerd, en zelf onthouden, alles helemaal zelf gedaan :)
Vrijdag had ik de laatste toets, en om dat te vieren ging ik met mijn leuke vriendinnen gezellig zwemmen in de Biezem! Eerst gingen we nog even een ijsje eten (hmmmm, citroen). Ik moest helaas wel eerder weg, naar paardrijden. Ik ging wel een uur later, bij een groep hoger. Ik was al gevraagd of ik naar de volgende les wilde, maar ik wis nog niet helemaal zeker of ik dat wel zou kunnen, dus ik kon wel even een proeflesje gebruiken. Man, dat was echt even anders hoor! Allemaal dingen die ik nooit eerder had gedaan, rechterstelling en daarbij wijken voor het linkerbeen met een kruis pas dinges, en daarna aangalopperen vanuit stap, en daarna nog de stap verruimen over de diagonaal lijn. Phoe, ik moet nog veel leren! Maar het is wel zo, als ik niet naar de volgende les ga, dan leer ik ook niets, dus ik denk dat ik mijn grens wat ga verleggen. Ik weet wel wat de anderen van mij denken, maar ik moet het toch leren. Ik wist niet dat je voor de les zelf moest zadelen, normaal werd dat altijd gedaan. Ineens kreeg ik te horen dat ik dat zelf moest doen, oeps.. Dan weet ik dat nu :)
Het zwemmen met mijn vriendinnen was ook supergezellig!

Ik zou nu ook wel willen vertellen over de balletvoorstelling van zaterdag, maar dat is weer een heel verhaal apart. Ik had eigenlijk ook wel een apart bericht over vrijdag kunnen plaatsen, want dit is wel aardig lang aan het worden... Nou goed, dan is dit even een algemeen berichtje. Verwacht dus een stuk over de balletvoorstelling, en mijn 'carrière', ballet is namelijk een groot deel van mijn leven :)  

Nu ben ik echt snipverkouden geworden... Precies na de toetsweek, wel gunstig, nu hoef ik niet snotterend aan mijn toetsen te zitten. Maar toch wel vervelend, ziekjes in de vakantie. En de strandwandeling donderdag, ik hoop dat ik dat weer beter ben!

Zo sta ik er nu dus voor :) Ik heb lekker veel tijd om te gaan bloggen, yaay!! Ik zit vol ideetjes :)
Doeii!!! xxxx


Binnenkort op Golden Flowers: Een deel van mijn leven, ballet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat je mening horen!
Blijf wel netjes, let op je taalgebruik, zaai geen haat. Spammen wordt niet op prijs gesteld.