zondag 3 april 2011

Fashion & Lifestyle Oostermeent verslag

Hallo allemaal!
Zoals ik een hele tijd terug heb geschreven, was het 26 maart Fashion & Lifestyle dag in Oostermeent. Het was vorige week zaterdag, dus sorry dat ik nu pas een verslag schrijf, maar in deze week is er ontzettend veel tussen gekomen. Nu heb ik inmiddels het gevoel dat het 2 weken geleden was, maar het was toch echt vorige week. Vreemd. Laat ik maar snel beginnen!

Van deze dag had ik natuurlijk geen gigantische show verwacht, maar echt meer het tonen van wat de kledingwinkels te bieden hebben. En het was zeker niet meer dan dat. Het was echt ontzettend klein! Er stonden wat marktkraampjes van winkels uit de Oostermeent met spulletjes die je ook gewoon in de winkel kunt kopen.
Dit is hem dan, de mini catwalk. Ik had dit niet verwacht, van een catwalk verwacht ik iets meer. Dit was hooguit 4 meter lang, maximaal.

Hier wat kraampjes van Pets Place, en een schoenen- en tassen winkel.

Hier een kraampje van een sieraden winkel.

En nog een kledingwinkel. Oeh, die outfit rechts vind ik toch wel heel erg leuk!

Zoals je ziet op de foto's, was het bijzonder rustig. Het was eerder stil! Er werd muziek gedraaid, maar dat maakte er geen typische markt sfeer van. De mensen achter de kraampjes kletsten wat met elkaar, of liepen gewoon wat rond.

Wat ik mij wat meer beviel, was een kraampje die reclame maakte (reclame maken was volgens mij het doel van deze markt) over een Glamourshoot, een fotoshoot van een winkel met visagie erbij. Er was daar een hele aardige visagiste bezig, en naast haar was er een soort mini fotostudio opgebouwd, met een fotograaf.

Hier is ze bezig met een groepje van drie meisjes. Na de make-up mochten ze ieder wat foto's maken. Natuurlijk heb ik dit ook gedaan, vind ik leuk! 
Ik had al wat make-up op, maar dat maakte niet zoveel uit. Ik kreeg een paarse oog-look, met make-up van het Etos huismerk. Ik wou natuurlijk wat meer weten over visagie, omdat dat mij ook erg leuk lijkt voor later. Ik vroeg over haar opleiding, en ze vertelde me dat ze een opleiding van 15 weken had gedaan. 15 weken, dat is best kort! Ik had verwacht dat het echt een opleiding van minstens een jaar was, maar het blijkt dat je in 15 weken al echt de basics van visagie hebt geleerd. Als je langer door blijft gaan leer je echt meer over wat 'grotere' visagie, complete make-up art, en ook bijvoorbeeld voor toneel. 
Ze heeft wel nog een hele mooie look gemaakt. Daarna mocht ik natuurlijk ook op de foto. De fotograaf vertelde me dat ik mijn foto over een week mocht komen ophalen, dat hij een foto zou uitprinten. Gisteren heb ik dat gedaan, helemaal gratis :) De foto is mooi geworden, ik ben er tevreden over :D

Toen dit klaar was begon de mode-show. Het bleek dat het vier keer dezelfde was, dus ik heb gekeken naar één van de shows. Ik heb vrijwel alleen 'actie-foto's', want de modellen namen de tijd niet om te poseren. Ze poseerden een fractie van een seconde, en liepen ontzettend snel. Ik twijfel ook een beetje of het echt professionele modellen waren, ik denk eerder van niet. 
Dit was het eerste outfit.

  Ze wisselden van jasje, dit liet zien dat het makkelijk te combineren was. Dit is niet echt mijn smaak. Ik vind de jasjes wel leuk, korte jasjes zijn volgens mij 'in' dit jaar.
 De volgende. De schoenen van de linker vind ik heel mooi! Ik ben echt gek op slee-hakken, die zag ik ook erg vaak. Hier weer wat langere jassen, die zijn er ook nog steeds. Ook zie je links weer het shirtje in de broek, eigenlijk heel ouderwets, maar het begint weer terug te komen. Ik vind het zelf niet echt geweldig.
Ook zij lieten wat meer zien, door de jasjes uit te trekken. Ik vind het shirtje van rechts niet echt mooi, het lijkt net een soort kanten onderhemd over een bloesje heen. Het vestje van links vind ik wel mooi. Wat lossere kleding zie je ook steeds vaker.  

 Hé, wat is dit nou? Een prijskaartje aan de jas? Ik vraag me af of dit bewust is gedaan, maar ik vind het niets! Het geeft me een beetje het gevoel alsof het rechtstreeks uit de winkel is gestolen! Hmm..
Dit meisje hier liet horloges zien van de juwelier, en droeg sierraden van de plaatselijke sierraden winkel.  In Oostermeent is er geen winkel waar ze Ugg's verkopen, ik vraag me af waarom ze dan toch Ugg's droeg. 
Ook waren er twee mannen, die ook zonnebrillen lieten zien. Ook Ed Hardy heb ik voorbij zien komen. Ook hier weer, prijskaartjes aan de zonnebril. 
Deze jurkjes zijn echt voor de zomer. De kleuren vind ik leuk, maar ik weet niet of ik het zelf zou dragen. Ik denk ook dat dit niet echt voor tieners is, dat weet ik eigenlijk wel zeker. De schoenen vind ik ook niet spetterend. 
Ah, deze vind ik mooier. Het jasje vind ik echt heel leuk, net als die broek in combinatie met de pumps. Leuk sjaaltje ook! 
Deze vind ik ook wel leuk, jammer van de laarzen. Ik vind dat kant dat onder het jasje uit piept ook niet echt mooi. Ik ben ook geen fan van lang bungelende sjaaltjes. 
De kleur van deze jurkjes vind ik echt niet mooi, vooral links. Ik vind ook dat bij links de kleur van het jurkje vloekt bij het vestje. Het past niet echt. Het jurkje zou best leuk kunnen zijn als het een andere kleur was geweest. Rechts vind ik wel best mooi, deze kleur kan nog wel. De ceintuur vind ik erg leuk. Het jasje zou ik niet zo snel bij zo'n jurkje dragen.
Deze vond ik het minst. Ik hou echt niet van lange (soep)jurken, en al helemaal niet met dat jasje erbij. En die hoed, ook niet mijn smaak. Het broekje van rechts vind ik nog wel leuk, maar dat ding om haar hoofd vind ik niet zo mooi. 

Ook was er kinderkleding. Het oudste meisje vond ik knap, haar outfit vind ik ook wel leuk, maar die brede schouders vind ik té. Het doet me een beetje denken aan rugby... De sandaaltjes vind ik wel leuk. En haar haar! Ze had een hele mooie vlecht in, die schuin over de achterkant van haar hoofd liep. Erg mooi!
De kleintjes waren vooral 'awhhh'. De kleding vind ik niet echt leuk. Eigenlijk eerder echt niet! Ik vind het voor kinderkleding wat overdreven. Kleine kinderen hoeven zo gekleed te zijn, ze moeten eerder kunnen spelen. Bij het laatste jongetje is het wel wat minder, maar in de tweede foto is het echt té. 
Dit was de laatste vrouwenkleding. Ik vind ze beide best mooi. Het mooiste vind ik het linker topje. De broek van de linker vind ik ook erg leuk, net als de schoenen. Ik vind het topje van de rechter iets minder, maar wel leuk. 
En dit was dus waarover dat rare zinnetje ging. "En denkt U dat er geen hond komt kijken?" Dit is het dus, haha! Iedereen natuurlijk lachen en 'aaawhhhh' roepen! Het jasje zakte wel steeds af, dus niet echt goede reclame, maar toch wel schattig. 
Dit was het beste model van de show, deze nam écht de tijd voor een pose! Ze ging er lekker voor liggen, een echt fotomodel! Ze/hij deed er echter ook alles aan om dat jasje af te krijgen, hihi. 
Dit waren alle outfits van de show.
Aan de shows werd deelgenomen door:
Bagoes Women
Bagoes b-youth
Freewear
Rohena boutique
Zuid7even
Qinn womenwear
Steps
Harry en Mozzarella

Bedankt voor het lezen, doeii xxx <3 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat je mening horen!
Blijf wel netjes, let op je taalgebruik, zaai geen haat. Spammen wordt niet op prijs gesteld.