dinsdag 8 februari 2011

Show must go on!

Hallooo :)
Phoe, vandaag een druk dagje gehad. Op school vielen er 2 uren achter elkaar uit. De les na deze uren is duits/spaans, ik doe zelf Duits, maar mijn vriendin Spaans. En spaans viel ook uit, het laatste uur, dus de mensen die spaans doen in mijn klas konden naar huis. Bah, dat is niet leuk, zij waren om half 1 uit, en ik moest zitten tot half 4! En ik heb want ontdekt: de tijd gaat sneller als er les is. Als er een blok uur geen les is, kruipt de tijd. Ik had een Duits so, dus ik ging maar even mijn tijd nuttig besteden, en proberen te leren. Het lukte redelijk, dus het so ging ook wel goed :)

Maar nu over mijn titel. Show must go on! Je vraagt je misschien af waarom, en dat zal ik vertellen. Ik zit op ballet les. In sommige oren klinkt dat suf, maar ik vind het leuk. We doen met de groep elke 2 jaar een voorstelling. Ik vind dat echt ontzettend gaaf om te doen, ik verlang er altijd naar. Ik heb wat lessen gemist, ik vind het zelf ook stom, en ik heb er niet voor gekozen om ze te missen. Vorige week had ik zo'n fijne wintergriep, de week daarvoor had ik mijn teen gekneusd, plus ik ging naar een opera met mijn ouders en broer, en de les daarvoor, ik vind het verschrikkelijk, had ik het druk ..  met .. school... Grrr, school! Ik kan niet naar de les vanwege school! Ik kwam zelfs in tijdnood hoewel ik niet naar de les was geweest, dan moet ik me niet voorstellen hoe het zou zijn geweest als ik wel was gegaan. Maargoed, ik heb dus wat lessen gemist. Vandaag ging ik weer, ik had er weer zin in, kom ik binnen (te laat), en de lerares is wat bozig dat ik ontzettend veel heb gemist (zoveel is het echt niet) en dat ze het niet meer gaat uitleggen wat ze aan de dans hebben gedaan, en dat ik het zelf maar mag uitzoeken. Pardon? Betekend dat dat ik niet meer mee mag doen? Ahum, dat nooit. Mijn 5e voorstelling ga ik niet overslaan. Nou goed, ik ga maar wel gewoon meedoen met de les, we doen niet de hele les aan de voorstelling, we gaan ook nog op spitzen oefenen. AAAAUW!!!! Teen weer pijn. Gekneusd 2 weken geleden, en nu nog pijn. Naja, goed, klaar met spitzen, we gaan beginnen aan de dans. "Ik ga het niet aan je uitleggen, dat is vervelend voor iedereen." Ja, ok, snap ik, ik ga wel kijken. Onze lerares heeft de gewoonte de vorderingen van de dans te filmen, zodat ze het niet vergeet. "Kunt u dat filmpje dan naar mij sturen? Dan kan ik nog even zelf goed kijken en oefenen thuis." "Nee, daar ben ik onhandig in." Ok, ik kijk dan maar gewoon. *denkend; waaat?!* Nouja, niets aan te doen, stukje van vorige week nog eens herhalen, kan ik meedoen, doe ik mee. Lastig, maar ik kan het wel. Ongeveer. Ik ga aan de kant staan, en ik kijk heel goed. Het stukje dat ik gemist heb ik maar een paar maten, ik weet niet hoor, maar dat leer ik zo. Na 3 keer gekeken te hebben kende ik het al bijna, moet lukken. Nieuw stuk eraan, ik er weer bij, niet moeilijk.
Ach, het gaat vast wel lukken, het moet gewoon. Ik laat dit niet zomaar gaan, echt niet. Ik doe mee aan die voorstelling.
Je mag komen kijken trouwens, 25 juli (ja, inderdaad, ver weg, nog veel tijd (: ), in het Singer theater in Laren. De tijden enzo komen nog :)

Zo, nu ga ik frans lezen en aardrijkskunde maken, tot morgen!
xxxx <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat je mening horen!
Blijf wel netjes, let op je taalgebruik, zaai geen haat. Spammen wordt niet op prijs gesteld.