donderdag 24 februari 2011

elke dag een cadeautje (:

hoihi (:
Ik heb een klein dingetje wat ik graag wil delen. Ik heb namelijk iets bedacht waardoor je echt van je leven kunt gaan houden. Ik ben een enorme puberige gebraden puberige puber stress kip. Puber is een heel raar woord, nu ik het zo vaak achter elkaar schrijf. Maar ik heb wat gevonden waardoor niet alle dagen verschrikkelijk zijn. Die dagen zijn er natuurlijk wel, maar om het echt te voorkomen, krijg ik elke dag een cadeautje.
Nee, ik ben geen verwend nest waarvoor elke dag een cadeautje gekocht word. Ik krijg gewoon kleine cadeautjes van de wereld. Iemand die even naar je glimlacht op straat is al een cadeautje. Een leuk lied dat je hoort, een bloemetje die je ziet, een lief hondje dat je op straat tegen komt, een goed cijfer voor een toets op school, allemaal zijn dat dingetjes waar je trots op kan zijn, dat je dat mag zien, en dat je dat mag meemaken. Natuurlijk zijn er dagen waarin je even down kunt zijn, maar wat is nou 1 dag in een heel mensen leven? Sommige dagen zitten vol cadeaus, bijvoorbeeld als je op vakantie gaat, of bij vrienden of vriendinnen langsgaat. Als je goed oplet zit er echt in elke dag een cadeau. Niet dat je die altijd kunt zien, dat zijn dan die dagen dat je een beetje down bent. Nogmaals, dat is helemaal niet erg. Ik spreek uit ervaring, geloof me. Als ik een dag down ben, denk ik gelijk dat de rest van mijn leven down zal zijn. Haha! Onzin, van die gedachte alleen al ben je de volgende dag ook down, en de dag erna, en de dag daarna. Daarom moet je zo snel mogelijk gaan zoeken naar een cadeautje. Ga naar buiten even wandelen, luister, kijk, ruik om je heen. Als je een vogeltje hoort zingen, is dat een cadeautje voor jou. Ruik je bloemen in de zomer? Cadeautje :) Ik kan het wel blijven herhalen, ik hoop dat je het snapt! ik zeg alles altijd dubbel, slechte gewoonte haha!
Nu een geheimpje van mij. Als ik mijn cadeautje niet kan vinden, vraag ik aan mijn moeder: 'Ben ik lief?' Ik weet dat mijn moeder van mij houdt, maar ik vind het fijn om te horen, dan krijg ik toch nog een cadeautje. Je kunt het gewoon vragen, het is misschien een beetje gek om te vragen, maar het is niet verboden. Als je dan gevraagd word waarom je dat vroeg, zeg je gewoon de waarheid, dat je het fijn vind om het te horen, zo simpel is het :)
Als je vandaag nog geen cadeautje gevonden hebt, is deze voor jou:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat je mening horen!
Blijf wel netjes, let op je taalgebruik, zaai geen haat. Spammen wordt niet op prijs gesteld.