dinsdag 22 februari 2011

Back to the 50's!

Hooiii!!
Vandaag ben ik met mijn ouders en mijn broer naar Amsterdam gegaan. We gingen daar naar de Hermitage, een tentoonstelling over Alexander de Grote. We waren daar al eerder geweest, maar toen was het ongelooflijk druk, en konden we niet echt iets zien, en daarom kwamen we vandaag nog eens. Nadat we alles heel rustig (en langzaam), hadden bekeken, gingen we naar het restaurant om even te lunchen. We hadden gepland om na de Hermitage naar nog een ander museum te gaan, maar dat hebben we toch niet gedaan. Het zou toch wel te veel worden uiteindelijk. Dus, we waren klaar met eten, ik dacht dat we konden gaan, maar mijn moeder wilde een afdeling nog eens zien... En dat duurde ook weer even. Mijn vader en ik hadden dat wel al gezien, dus wij gingen even naar beneden om dat even te verkennen. Dat was wel grappig, er was een ruimte over de geschiedenis van Nederland, en in de kelder was een oude Nederlandse keuken. Op de muren waren twee typisch ouderwets Hollandse vrouwen geprojecteerd die aan het kletsen waren terwijl ze in de keuken bezig waren. Echt heel grappig om dat zo te horen in die keuken.

Dus, met de Hermitage waren we klaar. Ik wilde heel graag naar een winkel die ik de vorige keer dat we in Amsterdam waren had gezien. 'Retro en Chic' uit 1953. Ik ben echt gek op de jaren 50! Alle kleding, muziek, echt alles vind ik geweldig! Deze winkel heeft allemaal spullen uit die tijd, en uit periodes daarna. Het is een hele kleine winkel, met 3 lagen. Als je binnen komt is er een trap naar beneden, en een naar boven, en overal hangt kleding, staan schoenen, echt alles is daar zo geweldig! Ik wilde daar eigenlijk heen om alles gewoon te zíen, maar dat veranderde snel... Ik werd echt verliefd. Er hing een jurk, die was zó mooi, en 30 euro! En ik heb hem, in al zijn glorie.  
Ik weet dat het een slechte foto is, maar de jurk is geweldig. Hij is zo ontzettend mooi! In het lijfje zitten baleinen, en als je ronddraait gaat de rok helemaal wijd staan. En die strik! Echt geweldig! Je ziet het niet zo goed, maar het is blauw met kleine zwarte stipjes. Wel 1 klein nadeel. Zodra ik uitadem zakt hij naar beneden... Ik had heb in de winkel niet gepast, ik moest hem gewoon hebben, al is het om alleen naar te kijken... Hij is dus iets te wijd, het scheelt niet veel. Ik ga doorzichtige bh bandjes kopen en die erop zetten, dan ik hij perfect. 
Ik ga hem dragen op mijn 16e verjaardag. Het word een groot 50'er jaren dansfeest, met alleen muziek uit de jaren 50. Ik heb nog maar 2 jaar om alles te regelen! Ik heb nog een locatie nodig, en hoe komt iedereen dan aan gepaste kleding? Ojee, ik weet niet zo zeker of het wel gaat lukken... Het lijkt me natuurlijk wel geweldig, maar het gaat ook wel duur worden vrees ik... Oei, nu begin ik toch wel een klein beetje te twijfelen. Afgelopen zomer kreeg ik het idee al, en nu pas begin ik eraan te denken dat het misschien toch lastig wordt, haha oeps...   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat je mening horen!
Blijf wel netjes, let op je taalgebruik, zaai geen haat. Spammen wordt niet op prijs gesteld.