dinsdag 2 augustus 2011

Terug van vakantie! Zwaar?


Ik ben weer terug thuis! Gisteren was het een lange, hele lange reis, maar ik heb het overleefd (: Ik heb echt een topvakantie in Duitsland gehad. Ik vond het echt NIET leuk om weg te gaan, maar toch, aan alles komt een einde, ook aan leuke vakanties. Het eindigen van vakantie is nooit leuk, maar ik heb wat leuke tips om het wat makkelijker te maken.


Het zal natuurlijk nooit leuk zijn, maar het hoeft niet meer een drama te worden met deze tips!



- Bedenk je het volgende: Kun je hier voor altijd blijven? Ja? Ga je je vrienden thuis niet missen? Uiteindelijk zal je je thuis toch wel gaan missen.
- Onthoud de plek waar je zit goed. Als je verliefd bent geworden op de locatie (zoals ik), kom dan een keertje terug!
- Maak een lijstje met leuke dingen die je thuis wilt gaan doen. Afspreken met vriendinnen, naar de bios gaan, bloggen, shoppen, noem maar op.
- Doe vooral dingen waar je normaal weinig tijd voor hebt of niet aan toe komt. Je hebt uiteindelijk toch vakantie, en je kunt vast wel wat tijd vrijmaken.
- Maak veel foto's en filmpjes, en zet die op een DVD'tje, dan kun je altijd je herinneringen weer ophalen.
- Denk na over de leuke tijd die je gehad hebt. Alles wat je hebt gedaan is het herinneren waard.
- Schrijf een dagboek over alles wat je hebt gedaan. Je kunt ook in een notitieboekje of je agenda steekwoorden en locaties zetten, en die later uitschrijven. Dat doe ik ook, het is een leuke manier om de vakantie te herinneren.
- Spreek van tevoren al wat af met je vriendin, dan heb je wat gepland om naar uit te kijken.
- Maak voor je weg gaat je kamer helemaal schoon en mooi, versier het zoals je wilt, maak er een feestje van! Als je dan thuiskomt word je er meteen vrolijk van!
- Sla wat lekkers in uit het land waar je bent wat je niet in je thuisland kunt krijgen.
- Nu mijn gouden tip: Voordat je op vakantie gaat, of als je op vakantie bent en je hebt internet, bestel dan een leuk cadeautje voor jezelf in een leuke webshop! Je mag jezelf cadeautjes geven, vooral om jezelf te troosten. Zorg er wel voor dat ze niet komen als je nog thuis bent voordat je vertrekt. Als je dan thuiskomt ligt je cadeautje op je te wachten! Ook iets om naar uit te kijken toch?
Als je niet in een webshop durft te bestellen, ga dan shoppen, vraag je cadeautje in te pakken bij de kassa, en probeer leg het cadeautje klaar voor als je weer thuiskomt. Je hebt het dan wel al gezien, dus het is net iets minder overtuigend dan een besteld cadeau, maar toch werkt het.

Haha, mijn moeder had nogal veel besteld! Allemaal boeken en films, nooit genoeg van! (iPod kwaliteit foto, in de avond, dus donker)


Ik hoop dat jullie iets aan mijn tips hebben! Het einde van een vakantie is nooit leuk, maar kop op, er is veel leuks te doen op de wereld! En dat is dus ook thuis.
Oost west, thuis best <3
Fijne vakantie nog!! xxx

foto
foto

1 opmerking:

Laat je mening horen!
Blijf wel netjes, let op je taalgebruik, zaai geen haat. Spammen wordt niet op prijs gesteld.