zondag 17 juli 2011

Ich liebe vakantie (:

Hoihoihaai (:
Ik ben er! Ik zit hier in een perfect huisje in Duitsland, in het zuiden, in de bergen! Ik ben hier gezellig met mijn ouders en mijn broer (bijna jarig!). Het regent nu al sinds 3 uur.. Maar toch is het leuk hier! Vanochtend was het ZO warm, het zonnetje scheen, ik zat lekker buiten op het terrasje van het uitzicht te genieten. We hebben hier heel mooi uitzicht op de hoogste berg van de Duitse Alpen (volgens mij), het is ZOO mooi!!!
Deze foto maakte ik gisteren toen we net waren aangekomen, rond 7 uur. Dit zie ik als ik uit het raam kijk, geweldig he?

Gisteravond gingen we uit eten in een heerlijk restaurantje aan het einde van de straat, een minuutje lopen. Vorig jaar had ik een heerlijke appelpannenkoek, waar ik dit jaar weer zo naar verlangt had. Deze keer hadden ze geen appelpannenkoeken meer! Er was wel iets anders wat heel lekker was, ik heb geen idee hoe het heet, maar het is ook een soort pannenkoek, maar dan in allemaal kleine stukjes. Heel vullend, maar heel heel heel erg lekker! Vrijdag zijn we vertrokken, en na 7 uur in de auto, kwamen we aan in Bruchsal, waar we in een Hotel dingen overnachten. Heel leuk kamertje hadden we, heel ruim. Ik heb echt ontzettend lekker geslapen daar! Het ontbijt was ook super lekker, beneden was een hele leuke plek om te ontbijten. Na het ontbijt gingen we de stad in, er is een mooi paleis. Er was ook een grote markt, helaas hebben we daar niet heel lang rondgelopen, want we waren heel lang in het park dat bij het paleis hoort.  We gingen even lunchen in een cafĂ©, door het paleis lopen, wat foto's maken, en nog heel even door de stad lopen. Ik vond mooie slippers, maar daarna gingen we weer de auto in. We zaten weer iets van 4 of 5 uur in de auto... Onderweg kwamen we langs een wegrestaurant, maar dan gigantisch groot, met een complete winkel waar ze allemaal dingen verkochten die je nou niet in een winkel langs de snelweg verwacht. Muziekdoosjes tot kleding en allemaal rare stenen. En de WC's leken ook een of andere attractie, met een stem 'Welcome to Sanifair' ofzo. Hele coole WC's, die maken zichzelf schoon! En er zijn geen knopjes, alleen maar sensoren. Behalve de zeep.
Daarna gingen we weer voor 100 jaar de auto in, ik Donald Duck lezen, met mijn iPod spelen, maar toen we in de bergen kwamen keek ik mijn ogen uit! ZOOO mooi!!! De hoogste berg kwam steeds dichterbij, en alle bergen hadden zo'n mooie kleur. De wolken waren zo mooi, echt alles perfect!
Toen we bij het huisje aankwamen voelde het echt weer al thuis, wij waren allemaal helemaal happy!

Nu zit ik op het uitklapbed in de kamer, naast mijn moeder (: Vandaag was er vanaf 3 uur alleen maar regen, regen, en nog eens regen.. Net daarvoor, toen het al heel koud was en heel hard waaide, gingen we nog even langs het meer lopen, maar dat duurde niet erg lang.
Wel heel erg leuk, overal langs het pad groeiden allemaal klavertjes drie, heel erg veel. Ineens viel mijn oog op een apart klavertje, eentje met vier blaadjes!! Ik ben nu de trotse bezitter van een echt klavertje vier! Het is niet zo eentje met typische hartjesvormige blaadjes, het is een andere soort, maar ik vind het goed genoeg (:
De onderste is een 'normale' klaver, en daarboven het klavertje vier :) Ik weet niet zo zeker of ze geluk brengen, misschien komt dat later nog wel, want veel geluk had ik vandaag niet.
Nu zit hier een hele irritante vlieg, en een GIGANTIGIGAGISCHE MEGA glazenwasser! YES, ik heb hem gevangen en uit het raam vrijgelaten. Wat een joekel zeg!
Brr, ik krijg echt kriebels van dat soort enge gedrochten.
Maar nu duik ik mijn lekkere bedje in, als ik ook die andere vlieg nog te pakken krijg. Doodmaken, daar doe ik niet aan. Hij is nu alleen spoorloos verdwenen, misschien komt hij niet meer terug.
Ik heb nog meer te vertellen, maar dat doe ik morgen wel. Misschien heb ik er geen tijd voor, we gaan ergens heen wat een uur rijden is, ik ben benieuwd.

Tot snel!!! xxx

1. Ga je als je weer terug bent een shoplog doen?
    Ik kan ook niet tegen insecten.. maar ik dood ze dan weer wel ;p

Laat je mening horen!
Blijf wel netjes, let op je taalgebruik, zaai geen haat. Spammen wordt niet op prijs gesteld.