zaterdag 12 februari 2011

A la Russe :D

Hoooi, ik ben er weer :D
Ik heb drukke dagen achter de rug, maar nu weer lekker weekend! Toch heb ik het best druk dit weekend, veel huiswerk voor maandag, zoals altijd... Ik heb nu al 2 dagen niet meer geschreven, en dat is niet leuk :/
Gisteren was ik van plan te schrijven, maar ik was 10 voor 12 's avonds thuis van Amsterdam. Ik was met mijn ouders en broer naar een balletvoorstelling van het Nationale Ballet geweest, 'A la Russe'. Het was ontzettend mooi, ik heb er echt van genoten. Vooral de eerste dans vond ik echt amazing! De jurken die de danseressen aan hadden vind ik echt heel erg mooi. Vooral als ze dan een arm of been omhoog deden, zwierde die jurken helemaal mee, echt fantastico! Alle bewegingen waren zo sierlijk, de vormen die ze als groep maakten, het was een heel mooi geheel! Ik heb er echt van genoten.


Igone de Jongh danste mee, ik vind haar een van de beste solisten. Heel lang geleden heb ik haar ontmoet, toen mocht ik kijken naar een training van de dansers. Ik vond het heel bijzonder en leuk dat ik daar bij mocht zijn. Ik zou het graag nog eens doen :)

De andere dansen vond ik ook erg mooi. De tweede was een dans van alleen mannen, erg leuk om te zien. De derde dans was heel kort, maar 8 minuten. Dit betekend niet dat het minder leuk was, het was juist kort maar krachtig! Het was een dans van een man en een vrouw, ontzettend mooi.
De laatste dans was met een verhaal, dat vind ik altijd erg leuk. Het verhaal werd heel mooi uitgebeeld, de emoties waren echt duidelijk te zien. Het ging over een man die terugkomt uit een leger, en ziet dat zijn geliefde een ander heeft. Hij is erg verdrietig, maar ontmoet een ander meisje. Toch wil hij eigenlijk terug naar zijn oude geliefde, en zij wil dat eigenlijk ook, maar ze hebben beide al iemand anders. Ze weten niet wie ze moeten kiezen...
Het is van dezelfde componist als Romeo&Julia, dat hoor je ook wel terug in de muziek. De dansers deden het erg mooi, je kon echt de emoties zien.

Ik vond het heel leuk, en zeker een aanrader!!! Als je naar een leuke voorstelling wilt gaan, is A la Russe zeker een goede optie!


Nu ga ik maar eens aan mijn huiswerk beginnen, vanmiddag ga ik naar mijn liefste vriendin Denise!!!
Doeeeeeeg!!! <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat je mening horen!
Blijf wel netjes, let op je taalgebruik, zaai geen haat. Spammen wordt niet op prijs gesteld.